EN Compania_mail Compania_mail Compania_mail biuro@compania.com.pl HUB.ONE - SOFTWARE HOUSE
  • strategia komunikacji
  • brand hero
  • kreacja
  • animacje
  • ux
  • ui design
  • wdrożenie it
  • konkurs
  • aplikacja facebook
  • display
  • pos

PILOT

Szalone przygody Pilota Freak Seana to kolejna kampania marki Pilot, która była realizowana przez nasz zespół. Obejmowała strategię komunikacji, koncept kreatywny, kreację i wdrożenie: platformy do zarządzania konkursem oraz landing page. Celem kampanii było zwiększenie zainteresowania produktami za pośrednictwem działań online.

czytaj case study
Mockup strony, gazety oraz postów społecznościowych APP-PROJEKT

Spotkanie z klientem

Back to school

Powrót do szkoły to okres gorący dla branży artykułów piśmienniczych, ale czy dobrze kojarzący się uczniom i ich rodzicom? W końcu wakacje to wakacje – beztroski nigdy za dużo! Postanowiliśmy spożytkować ten letni flow i wykorzystaliśmy go do przedłużenia atmosfery przygody, budując w ten sposób pozytywne skojarzenie z markami Pilot i Pukka oraz wzmocnienie ruchu w ich kanałach społecznościowych. Miało to przełożyć się na pozycjonowanie asortymentu marek jako tych pierwszego wyboru.

ROZWIĄZANIE

Świadomość marki i edukacja

Historia ta rozpoczyna się pod koniec wakacji. W krainie Pilota i Pukki przygodowe lato trwa nadal. Jest to miejsce i czas niesamowitych wydarzeń i świetnej zabawy jednoczącej przyjaciół. Aby nadać kampanii dynamiki, wyjątkowy długopis Pilot został ożywiony i stał się odważnym Pilotem Freak Seanem, któremu w przygodach towarzyszyła Lady Pukka – zabawna i wesoła blondynka, stylizowana w kolorach brandmotive Pukka Pad. Strategię kampanii oparliśmy na sztandarowych wartościach marek Pilot i Pukka, w szczególności brand claimie „inspire yourself”, którego motyw przewijał się w działaniach kampanijnych. Artykuły piśmiennicze i papiernicze zostały przedstawione jako kreatywne akcesoria do zabawy pozwalającej spędzić czas w wyjątkowy sposób. Grupą docelową kampanii były osoby w wieku szkolnym.

Realizacja

Kampania „Back To School” została zrealizowana w szerokiej przestrzeni online. W komunikacji najsilniej wykorzystaliśmy platformę Facebook, projektując dedykowaną dla niego aplikację oraz animację będącą narzędziem video marketingu.

Pilot Freak Sean wraz z Lady Pukką zabrali nas w podróż po niesamowitych i tajemniczych zakątkach świata. Użytkownicy zaczynali zabawę na stronie aplikacji, którą otwierał film, po czym wchodzili do świata przygód zilustrowanego w komiksie.

Aby nadać kampanii dynamiki, wyjątkowy długopis Pilot został ożywiony i stał się odważnym Pilotem Freak Seanem, któremu w przygodach towarzyszyła Lady Pukka – zabawna i wesoła blondynka, stylizowana w kolorach brandmotive Pukka Pad.

W kampanii inspirowaliśmy się filmami i literaturą o poszukiwaczach przygód, mężnych bohaterach i ich wiernych towarzyszek. Tomek Sawyer, Indiana Jones, Jack Sparrow czy Piotruś Pan to tylko nieliczne postaci, w których odkrywaliśmy kolejne oblicza naszego Brand Hero.

Realizując tę kampanię, sami też przeżywaliśmy przygody wspominając własne czasy szkolne, pełne zabawy i śmiechu. Przypomnieliśmy sobie, jak bazgrało się w zeszytach – stąd też grafiki przypominające odręczne rysunki. Kolorowe postacie umieszczone zostały na tle charakterystycznym dla kratek zeszytu. Grafika ta okazała się bardzo przyjazna dla odbiorcy. Postawiliśmy na humorystyczne treści, które idealnie korespondowały z kreacją. Sukcesem było wypracowanie języka i stylistyki, które zaciekawiły zarówno sześciolatka, jak i jego 10 lat starszego kolegi.

Użytkownicy aplikacji angażowani byli do udziału w konkursie poprzez możliwość wgrania własnego zdjęcia i nadania mu wyrazu po cztówki lub możliwość tworzenia nowych wehikułów dla Pilota Freak Seana. Liczne rozdania nagród zwiększały ruch w aplikacji, co prowadziło do wygenerowania dużych zasięgów oraz wzmocnienia relacji z konsumentami. Potwierdzają to nasze statystyki: w konkursie wzięli udział użytkownicy nie tylko z Polski, ale i innych krajów Europy oraz USA, a średni czas spędzony na zabawie wynosił 7 min. 33% użytkowników wracała na stronę, by ponownie wziąć udział w zabawie.

Użytkownicy aplikacji angażowani byli do udziału w konkursie poprzez możliwość wgrania własnego zdjęcia i nadania mu wyrazu po cztówki lub możliwość tworzenia nowych wehikułów dla Pilota Freak Seana. Liczne rozdania nagród zwiększały ruch w aplikacji, co prowadziło do wygenerowania dużych zasięgów oraz wzmocnienia relacji z konsumentami. Potwierdzają to nasze statystyki: w konkursie wzięli udział użytkownicy nie tylko z Polski, ale i innych krajów Europy oraz USA, a średni czas spędzony na zabawie wynosił 7 min. 33% użytkowników wracała na stronę, by ponownie wziąć udział w zabawie.

Klient:
  • PILOT
Branża:
  • art. piśmiennicze
Usługi:
  • strategia komunikacji
  • brand hero
  • kreacja
  • animacje
  • ux
  • ui design
  • wdrożenie it
  • konkurs
  • aplikacja facebook
  • display
  • pos

Zobacz też:

KONTAKT

WYŚLIJ BRIEF LUB ZAPYTANIE NEW BUSINESS

brief@compania.com.pl

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI W INNYCH SPRAWACH

biuro@compania.com.pl
wyślij zapytanie