Klub muzyczny Opera miał właśnie powrócić na mapę nocnego życia w Warszawie. Jego nowa odsłona korespondowała z przeszłością oraz wyjątkową lokalizacją w sąsiedztwie Opery Narodowej. Powierzono nam wykonanie odświeżenia identyfikacji wizualnej, strony www oraz naming concept dwóch przestrzeni klubu Opera.
Fuzja kompozycji, komunikatu i oddziaływania nie musi być trudna, a jej wyraz zaskakujący. Ważne było dla nas, aby emocje związane ze znakiem były spójne z osobowością miejsca. Podstawą do efektywnej kreacji była dogłębna analiza schematów, zachowań i oddziaływania nazw oraz symboli na odbiorcę oraz jasno określone kluczowe wartości i oczekiwania marki.
Klub muzyczny Opera to miejsce, które wkomponowane jest w kulturę topograficznie i semantycznie. Nie dzielimy jej na wysoką i niską. Kultura jest przestrzenią, w której jednocześnie jest miejsce na estetykę, zabawę, twórczość i ludzkie relacje. Uporządkowanym aparatem tworzonym przez ludzi dla ludzi. To człowiek tworzy środowisko miejskie, które czyni nas.
Efektem naszej analizy było nazwanie dwóch przestrzeni lokalu kolejno Air (ogród) i Live (klub muzyczny). Filozofię znaku oparliśmy na czterech kluczowych elementach: lokalizacji, przestrzeni, głębi i dźwięku. Zawierając je w jednym symbolu, zaufaliśmy swoim zmysłom. Zależało nam, by znaleźć to miejsce, poznać przestrzeń i usłyszeć to, o czym szepcze się w kuluarach modnego klubu, płynącą z głośników muzykę i poddać się jej fali. Jednym spojrzeniem objęliśmy to, czego z zewnątrz nie widać.
Kulturę tworzoną przez człowieka i tworzącą człowieka uznaliśmy za punkt wyjścia dla zbudowania nowej opowieści o tandemie Opera Live & Opera Air wyrażonym w jednym znaku: logotypie, który ma być twarzą firmy, muzyką jako kluczem oddziaływania, wpisanym w kontekst, wysyłający określone bodźce. Jeżeli więc mamy do czynienia z przestrzenią otwartą: ogródkiem i klubem nocnym, chcemy się nimi dzielić we współczesnej idei sharingu, czyli przy obopólnych korzyściach.
Dotknęliśmy naszej lokalnej wrażliwości, minimalistycznego stylu z własnego punktu widzenia i ogrania całości prostą formą, która znakomicie oddziałuje na ludzi w klubowych stolicach świata jak Londyn, Berlin, Paryż, Tokio, Nowy Jork czy Los Angeles. Puentą znaków Opera Live i Opera Air są relacje: ich wzajemne oraz te nawiązywane z otoczeniem, gośćmi i miastem. Relacje nierozerwalne, jasne, zrozumiałe, proste, uporządkowane i ciągle wspólne.
Myśląc o działaniach reklamowych rozciągniętych w czasie, szukaliśmy rozwiązań, które wzmocnią dynamikę komunikacji. Zależało nam, aby była ona dwustronna: aktywna, nigdy nie pasywna. W tym celu powstał konkurs promocyjny, o możliwie prostym mechanizmie, odbywający się na specjalnie przygotowanej stronie www. W konkursie mogli wziąć udział jedynie klienci oficjalnego, nowego sklepu marki. Zachwyciła nas kreatywność użytkowników, która niewątpliwie brała się z zadowolenia z zakupów, a także atrakcyjności nagród.
Klient: |
|
---|---|
Online: | |
Branża: |
|
Usługi: |
|