Spotykamy się tu z klientem świadomie rozwijającym swój biznes, wykorzystującym w sprzedaży jedną z popularnych platform e-commerce. Klient jest zadowolony z dotychczasowych działań i stawia przed swoją firmą nowe cele: chce otworzyć swój sklep internetowy. Wie jednak, że jego konsumenci są przywiązani do atrakcyjnej ceny produktu, która wyróżnia się na tle konkurencji i to cena jest jednym z najważniejszych kryteriów wyboru jego marki.
Jednym z kluczowych wyzwań, jakie wraz z klientem postawialiśmy przed sobą, było połączenie działań wizerunkowych ze sprzedażowymi. Podejmując się tworzenia wizerunku marki, przede wszystkim musieliśmy mieć na uwadze obecność komunikatów w tych kanałach, które pozwolą jednocześnie realizować obydwa cele. Klient dysponował dużym doświadczeniem w branży e-commerce, co okazało się owocne w połączeniu z naszym know-how z obszaru kreacji i komunikacji generującej leady. Ważne okazały się spotkania i konstruktywne dyskusje, podczas których stopniowo zbliżaliśmy się do wypracowania rozwiązania łączącego wiele czynników. Na etapie budowania strategii komunikacji marki dużą uwagę poświęciliśmy określeniu grupy docelowej, zwłaszcza jej doświadczeń zakupowych, co okazało się niezbędne zwłaszcza przy szerokich przedziałach demograficzno-geograficznych. Nasz zespół kreatywny miał wiele ciekawych i innowacyjnych rozwiązań w obszarze designu, jednak w pewnym momencie musieliśmy postawić sobie granice i spojrzeć na powierzone nam zadania od strony praktycznej.
Efektem wypracowanej strategii były projekty komunikujące zalety marki, zawierające CTA i jednocześnie aktywizujące konsumentów. Oś kampanii reklamowej tworzył przekaz „Portfel na każdą kieszeń”, który nawiązywał do cech produktów marki, które dotychczas były determinantem zakupów. Stworzyliśmy sklep internetowy – starannie przygotowany pod kątem SEO i SEM, pozytywnego doświadczenia kupującego, a także potrzeb naszego Klienta takich jak sprawne zarządzanie produktami, promocjami i innymi akcjami (np. interaktywny kalendarz adwentowy). Pozycjonowanie sklepu internetowego zostało wsparte kampanią Google Ads, a jego rozgłos zasiliła również kampania outdoor.
Jednocześnie nasz Klient został zaopatrzony w szereg materiałów i narzędzi, które nie tylko usprawnią jego działania, ale także uprzyjemnią kontakt z klientem.
Powstały karty promocyjne i okazjonalne oraz szczególnie bliski nam brand hero, Portfelik, który jest wykorzystywany m.in. w korespondencji z konsumentami.
Istotnym jest by pozostał w komunikacji na długo!
Użytkownicy sklepu internetowego otrzymują newsletter z promocjami i kodami rabatowymi. Wiemy, że w dzisiejszym świecie wiele komunikatów rozmywa się w szumie informacyjnym. Regularny kontakt pozwala nie tylko dowiedzieć się o obecnie trwających akcjach, ale również wzmacnia świadomość marki jako tej pierwszego wyboru. Aby działania mieszczące się w obszarze content marketingu przynosiły oczekiwane korzyści, muszą być długofalowe. Korzystanie z newslettera powinno być nawykiem zadowolonych, powracających klientów.
W trosce o odpowiedni wizerunek zrealizowaliśmy sesję zdjęciową, a także przygotowaliśmy szereg działań z mikro i makro influencerami, co poszerzyło zasięgi w kanałach społecznościowych marki, nadając jej także przyjemnego i pozytywnego odbioru.
Agencja odpowiada za prowadzenie projektów influencer marketingowych: od opracowania strategii influencer marketingowej, po wypracowanie pomysłu i koncepcji, integrację i spójność działań z influencerami z innymi działaniami marki, współpracę z twórcami, badania i mierzenie efektów.
Myśląc o działaniach reklamowych rozciągniętych w czasie, szukaliśmy rozwiązań, które wzmocnią dynamikę komunikacji. Zależało nam, aby była ona dwustronna: aktywna, nigdy nie pasywna. W tym celu powstał konkurs promocyjny, o możliwie prostym mechanizmie, odbywający się na specjalnie przygotowanej stronie www. W konkursie mogli wziąć udział jedynie klienci oficjalnego, nowego sklepu marki. Zachwyciła nas kreatywność użytkowników, która niewątpliwie brała się z zadowolenia z zakupów, a także atrakcyjności nagród.
Klient: |
|
---|---|
Online: | |
Branża: |
|
Usługi: |
|